Klargjøring av utstyr og lokaler før montering

Under følger noen gode tips til deg før våre AV-teknikere skal utføre installasjonen hos dere.

Ved installasjon kreves det naturligvis en del koordinering, avhengig av prosjektets omfang. For at gjennomføringen skal gå best mulig, bør lokalene være godt forberedt!

For å gjøre det så enkelt som mulig har vi laget en sjekkliste:

  • Før Avility påbegynner avtalt montering av utstyr må lokalene være støvfrie. Ingen hybelkaniner!

  • Nødvendige strøm- og datapunkter må være på plass og operative.

  • Eventuelt inventar som utstyr skal monteres i/på må være på plass.

  • Dersom installasjonen krever en gjennomgang sammen med elektriker, møbelleverandør eller interiørarkitekt etc. i forkant av leveransen, må dette avklares med Avility tidlig i prosessen.

  • En representant for kunde (IT ansvarlig dersom produkter skal integreres i kundens IT-systemer) må være tilgjengelig under hele installasjonen. Dette for å kunne løse eventuelle utfordringer som oppstår underveis, samt ta nødvendige beslutninger som kreves.

  • Kunde har selv ansvar for nødvendig alarm, kjøle- og ventilasjonsanlegg, samt bygningsmessige forhold og tiltak som kjerneboring, branntetting, konstruksjonsforsterkninger, utsparinger, fuging, lydtetting, spikerslag, maling og etterflikk mv.

Avklar gjerne med Avility i god tid før avtalt monteringstidspunkt, hvis du er i tvil om hva som må klargjøres før montering.

Når vi er ferdige med installasjonen skal vi teste, gjøre rent etter oss, sikre miljøvennlig håndtering av alt avfall, og rett og slett sikre at vi forlater et fullt brukbart oppsett.

Vi ønsker å foreta en overlevering som gjør deg trygg på at alt er levert som avtalt. Er det behov for opplæring vil vi gjennomføre det slik at nødvendige superbrukere og brukere er trygge på løsningene. Vi gjør også all dokumentasjon etter behov, alt fra kabelskjemaer, brukermanualer og produktdetaljer. Har du tegnet serviceavtale med oss sørger vi også for at all nødvendig informasjon og dokumentasjon overføres til serviceavdelingen, slik at de er klare for å vedlikeholde løsningen over de neste årene.

Og vi sørger selvfølgelig for at dere har de kontaktpunktene inn til serviceavdelingen som dere trenger for å få raskest og best mulig service om det skulle være behov for det.

Meld deg på for å motta vårt månedlige nyhetsbrev