Under følger noen gode tips til deg før våre AV-teknikere skal utføre installasjonen hos dere.
Ved installasjon kreves det naturligvis en del koordinering, avhengig av prosjektets omfang. For at gjennomføringen skal gå best mulig, bør lokalene være godt forberedt!
For å gjøre det så enkelt som mulig har vi laget en sjekkliste:
Før Avility påbegynner avtalt montering av utstyr må lokalene være støvfrie. Ingen hybelkaniner!
Nødvendige strøm- og datapunkter må være på plass og operative.
Eventuelt inventar som utstyr skal monteres i/på må være på plass.
Dersom installasjonen krever en gjennomgang sammen med elektriker, møbelleverandør eller interiørarkitekt etc. i forkant av leveransen, må dette avklares med Avility tidlig i prosessen.
En representant for kunde (IT ansvarlig dersom produkter skal integreres i kundens IT-systemer) må være tilgjengelig under hele installasjonen. Dette for å kunne løse eventuelle utfordringer som oppstår underveis, samt ta nødvendige beslutninger som kreves.
Kunde har selv ansvar for nødvendig alarm, kjøle- og ventilasjonsanlegg, samt bygningsmessige forhold og tiltak som kjerneboring, branntetting, konstruksjonsforsterkninger, utsparinger, fuging, lydtetting, spikerslag, maling og etterflikk mv.
Avklar gjerne med Avility i god tid før avtalt monteringstidspunkt, hvis du er i tvil om hva som må klargjøres før montering.